Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Programı öğrencileri sosyal ve duygusal olarak destekleyerek gelişen ve değişen dünyanın ihtiyaç ve beklentilerini yakalayabilmesini sağlayacak becerileri kazandırmayı hedeflemektedir.
Bu bağlamda yürütülen çalışmalar şunlardır:
Yaşam Becerileri Programı: Öğrencilerin yaşam boyu karşılaşabilecekleri zorluklar konusunda becerilerini ve yetkinliklerini geliştirmek amacıyla oluşturulmuştur. Bu program etkinlikleri İletişim Becerileri, Çatışma Çözme Becerileri, Hak ve Sorumluluklar, Kendini Tanıma, Psikolojik Dayanıklılık, Bilişim Araçlarının Nesnelleşmesi, Geleceği Planlama, İhmal ve İstismardan Korunma ve Nezaket ve Görgü Kuralları olarak dokuz temel başlık altında toplanmıştır. Yaşam becerileri programı sarmal bir yapıda oluşturulmuş; kazanımlar, hedefler, etkinlikler ve çalışmalar bu doğrultuda hazırlanmıştır. Bununla birlikte her sınıf seviyesindeki bütünsellik korunmuştur. PDR çalışmalarında diğer disiplinlerin iş birliği önemsenmektedir.
Önleyici Gelişimsel Rehberlik Çalışmaları: Bu alanda yapılan çalışmaların amacı gelecekte istenmeyen olay ya da durumları önlemek için bazı önlemlerin alınması ve gelecekte istenen olay ve durumları artırmak için çalışmaların yapılmasıdır.
- Yatılı okul oryantasyon çalışmaları
- Her sınıf düzeyinde ihtiyaçlara yönelik oryantasyon çalışmaları
- PDR Bölümü tanıtımı ve PDR programının çalışmaları hakkında bilgi paylaşımı
- Sosyo-duygusal gelişimlerine dair yapılan bireysel ve destekleyici görüşmeler
- Bülten/ e-bülten çalışmaları
- Pano çalışmaları
- Seminer çalışmaları
Eğitsel Rehberlik Çalışmaları: Eğitsel rehberlik çalışmaları PDR programının diğer bir alanını oluşturmaktadır. Bu alanda yapılan çalışmalar, öğrencilerin eğitim hayatları boyunca akademik çalışmalarından daha fazla verim almasını sağlamaya yöneliktir. Bu doğrultuda grup çalışmaları ve bireysel çalışmalar gerçekleştirilmektedir.
İyileştirici Çalışmalar: Bu alanda yapılan çalışmalarla bireylerin başa çıkmakta zorluk çektikleri istenmeyen durumlara müdahale edilerek etkisinin azaltılması veya ortadan kaldırılması amaçlanmaktadır. Bireysel çalışmaların yanı sıra tespit edilen ortak problemlerin çözümü için grupla psikolojik danışma çalışmaları yapılmaktadır.
Mesleki Rehberlik Çalışmaları: Öğrencilerin kendi ilgi ve yetenek alanlarını tanımasını, meslek alanları hakkında bilgi sahibi olmasını ve meslek gruplarını kendi ilgi ve yetenek alanlarıyla ilişkili düşünebilmesini sağlayan çalışmaları kapsamaktadır. Bu bağlamda yapılan çalışmalar Kariyer Ofisi ile koordineli olarak yürütülmektedir.
Test ve Envanter Çalışmaları: Öğrencilerle ilgili objektif veri elde etmek amaçlı test ve envanter uygulamaları yapılır. Bu uygulamalar her sınıf seviyesinin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak planlanmıştır. Tüm öğrenciler için uygulanan test ve envanterlerin yanı sıra bireysel ihtiyaçlara göre de uygulamalar yapılmaktadır.
Davranış Eğitim Programı (DEP): Öğrencilerin olumlu davranışlarını pekiştirirken, olumsuz davranışlarının değişimini sağlamak ve olumlu okul iklimi oluşturmak amacıyla Davranış Eğitim Programı oluşturulmuştur. Bu program “Darüşşafaka Değerleri” ve sosyal duygusal öğrenme temel alınarak hazırlanmış olup, disiplinlerarası çalışmaları içermektedir.