Özel Darüşşafaka Ortaokulunda görev yapan öğretmenler, Darüşşafaka’da geçtiğimiz ders yılı uygulanmaya konulan “Araştırmacı Öğretmen Programı” kapsamında hazırladıkları araştırmalarının 23 -24 Eylül 2014 tarihleri arasında sunumunu gerçekleştirdi.
Araştırmacı Çocuk Merkezi iş birliği ve Dr. Derya Şahhüseyinoğlu’nun liderliğinde ortaokul düzeyindeki öğrencilere yönelik bilimsel araştırmanın temel süreçlerini, ilkelerini öğretmek ve araştırmayı sevdirmek amacıyla 2010-2011 eğitim-öğretim yılından itibaren Darüşşafaka’da uygulanan program kapsamında, şimdi de araştırmacı öğretmenler yetişiyor.
Darüşşafaka Cemiyeti Yönetim Kurulu Başkan Vekili Adnan Dovan, Yönetim Kurulu Üyesi Davut Ökütçü, YDK Başkanı Zekeriya Yıldırım’ın da katıldığı etkinliğin açılış konuşmasını yapan Darüşşafaka Ortaokul Müdürü Ayşe Görey: “Öğrencilerimize araştırmayı sevdirmek ve araştırma tekniklerini öğretmek üzere Araştırmacı Çocuk Programı’nı uyguluyoruz.
Yeni ders yılında tüm 6. sınıflara bu programı ders olarak vermeye başladık. Geçtiğimiz ders yılında öğrencilerimize rehberlik eden değerli öğretmenlerimizi araştırma yapmaya sevk etmek için Araştırmacı Öğretmen Programı’nı uygulamaya koyduk. Bugün de program kapsamında öğretmenlerimizin hazırladığı araştırmalarının ilk sunumlarını izlemek için buradayız.” dedi.
Ardından programın araştırmacı öğretmenleri, yapmış oldukları araştırmaları meslektaşlarıyla paylaştı. Araştırmacı Öğretmen Programı kapsamında yapılan sunumlar:
Ortaokul öğrencilerinin ödev yapmaya karşı tutumları ve matematik ödevleri hakkındaki görüşleri nedir? (Matematik Zümresi)
• İngilizce öğreniminde yaşanan sorunlar nelerdir? Öğrenmedeki etkililiği artırmak için neler yapılabilir? (İngilizce Zümresi)
• Okulumuzda yapılan kâğıt israfının nedenleri nelerdir? (Sosyal Bilimler Zümresi)
• Ortaokul 5.sınıf Öğrencilerinin İdeal Fen Dersliği Algısı (Fen Bilimleri Zümresi)
• Darüşşafakalı öğrencilerin sorumlu davranış geliştirme düzeyleri nelerdir? (Türkçe Zümresi)
• Darüşşafaka Eğitim Kurumlarında Ortak Değerlerin Oluşmasını Etkileyen Faktörler Lise ve Ortaokul Öğretmenleri Arasında Nasıl Farklılık ve Benzerlik Gösterir?(İdareci ve Akademik Personel Grubu)