Araştırmacı Çocuk Merkezi ve Darüşşafaka Eğitim Kurumları işbirliğinde 2010 yılından beri yürütülen Araştırmacı Çocuk Programı, 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılındaki çalışmalarını 3,4 ve 5 Haziran 2015 tarihlerinde gerçekleşen Araştırmacı Çocuk Öğrenci Sunum Günleri ile tamamlandı.
Önceki yıllardan farklı olarak 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılı itibariyle 6.sınıflarda ayrı bir ders olarak uygulanmaya başlayan Araştırmacı Çocuk Programı, her hafta çarşamba günü Araştırmacı Çocuk Merkezi yürütücüsü Dr.Derya Şahhüseyinoğlu ve merkez uzmanlarından Ayşe Dinçer, Elif Sevli ve Melike Öztaş’ın rehberliğinde uygulandı. Ortaokul zümre öğretmenlerimizin katılımcı olduğu uygulamalarda 6.sınıf öğrencilerimiz öğretim dönemi boyunca bilimsel araştırma yöntemlerini öğrendiler ve kendi oluşturdukları araştırma soruları ile gerçek bir araştırmanın aşamalarını izleyerek raporlarını hazırladılar ve sunumlarını gerçekleştirdiler. Öğrencilerimize araştırma süreçlerinde Araştırmacı Çocuk Merkezi uzmanlarının yanı sıra ortaokul zümre öğretmenlerimiz ile Buşra Gürbak ve Cansu Aydemir rehberlik ettiler.
Bu yıl ilk defa dört İngilizce sunumun da gerçekleştiği Araştırmacı Çocuk Öğrenci Sunum Günleri’nde genç araştırmacılarımız, araştırmalarını 5. ve 6. sınıf kardeşlerine, öğretmenlerine, okul ve cemiyet yöneticilerine, cemiyet yönetim kurulu üyelerine sundular ve gelen soruları yanıtladılar.
Öğrencilerimizin araştırma soruları:
• Omur Hastaları İçin Nasıl Bir Sandalye Tasarlanabilir?
• Ay’da Nasıl Bir Koloni Kurabiliriz?
• Yağmur Suları, Çeşme ve İçme Suyundan Hangi Özellikleriyle Farklılık Gösterir?
• Epilepsi Nasıl Bir Hastalıktır? Arkadaşlarımızın Epilepsi Hastalığı Hakkındaki Bilinç Düzeyi Nedir?
• Mürekkep Lekesini Kumaşlardan Kolayca Nasıl Çıkarabiliriz?
• Dağınıklığın Arkadaşlarımız Üzerindeki Etkileri Nelerdir?
• Yeni Bir Boya Elde Edebilir miyiz? Doğal Yollardan Boya Nasıl Elde Edilir?
• Boş Zamanlarımızı Fiziksel ve Zihinsel Olarak Etkili Bir Şekilde Nasıl Geçirebiliriz?
• Bilgisayar Oyunu Oynayanların Oyun Bağımlılığı ve Stresi Nasıl Azaltılabilir?
• Kediler Neden Dört Ayak Üstüne Düşer?
• Güneşin Zararlı Işınlarının Bitkiler Üzerinde Ne Tür Etkileri Vardır?
• Zehirli Mantarlar Zehirsiz Hale Getirilebilir mi?
• 6. sınıf Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanım Sıklığı Ne Düzeydedir?
• Dere Ve Göl Suları Kullanabilir Bir Suya Nasıl Dönüştürülebilir?
• Astronotların Daha Rahat Yaşayabileceği Bir Uzay İstasyonunu Nasıl Tasarlanır?
• Are you satisfied with our dining hall?
• Aşkın İnsanlar Üzerindeki Sosyolojik Etkileri Nelerdir?
• Sosyal Paylaşım Sitelerinin Kullanımı Öğrencilerin Günlük Yaşamını Nasıl Etkiler?
• Lavlardan Korunmak İçin Nasıl Bir Elbise Tasarlanabilir?
• İnsanlar Çevreyi Neden Kirletiyor?
• How has the improvement of telecommunication changed our lives?
• Günümüzdeki Binaların Daha Dayanaklı Olması İçin Piramit Biçimini Nasıl Kullanabiliriz?
• Örümcek Ağı Şeklinden Nasıl Bir Eşya Tasarlanabilir?
• Darüşşafaka’daki Çöp Kutularının Kullanımını Etkili Hale Nasıl Getirebiliriz?
• The effect of video games in language learning
• Viral Hastalıklar Hakkında Arkadaşlarımız Neler Biliyorlar?
• What perceptions do young people have about the importance of fitness in their lives?
• Bacak Engelli İnsanlar İçin Nasıl Bir Protez Tasarlanabilir?