Çocukların ve gençlerin gündelik hayatlarında büyük yer kaplayan okullar ve bahçeleri, onların fiziksel ve zihinsel gelişimleri açısından oldukça önemli ortamlardır. Özellikle de okul çevresindeki açık alanlar ya da bahçeler sınıf dışındaki yaşamlarını zenginleştiren, onlara hareket ve sosyalleşme imkânı tanıyan yerlerdir.
Eğitimde sınıfta yapılan dersin yanı sıra oyunun ve sosyal ortamın da çok önemi vardır. Okul bahçeleri bu ortamın sağlanması bakımından büyük potansiyel taşımaktadır. Dahası kentlerdeki yeşil alan azlığı ve okulların sayısı dikkate alındığında bu yarı kamusal açık alanların kentsel yeşil sistemin bir parçası olarak değerlendirilmesi gerektiği açıkça görülmektedir. Ancak ülkemizdeki okul bahçeleri çoğunlukla geçirimsiz beton yüzeyler olarak karşımıza çıkmakta ve eğitimin bir parçası olarak okul yaşantısına entegre olamamaktadır.
2016-2017 eğitim-öğretim yılı 1. döneminde İTÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü ve Darüşşafaka Lisesi öğrencileri iş birliği ile “Eco-schoolyards / Eko(lojik)-okul bahçeleri” başlığı altında tasarım atölyesi çalışmaları gerçekleştirildi. Darüşşafaka Yerleşkesi’nin açık alanlarının ele alındığı çalışmada okulun asıl sahipleri olan öğrencilerin “Okul bahçeni kendin tasarla” sloganı ile sürece dâhil olmaları sağlandı. Projeyi Darüşşafaka Lisesi Permakültür Kulübü öğrencileri ile İTÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü 2016-2017 Güz Dönemi Proje I-II Stüdyosu öğrencileri birlikte yürüttüler.
Projede görevli öğrenciler İTÜ Taşkışla Yerleşkesi’nde gerçekleştirilen “final jürisine” davet edildiler. Final jürisinde İTÜ Peyzaj Mimarlığı Bölümü öğrencileri, yaptıkları projeleri sunarken, Darüşşafaka öğrencileri de katkıda bulundukları projelerin jüri üyeliğini yaptılar. Sürecin son aşaması olarak ürünlerin yer aldığı sergi 16.02.2017 günü Darüşşafaka Yerleşkesi Cemiyet Giriş Salonu’nda açıldı. İTÜ’lü ve Darüşşafakalı öğrenciler birlikte tasarladıkları ürünleri sergiye gelen ziyaretçilere sundular.
Sergiden Kareler